preloader

مشخصات کامل پارچه پرده حریر، هر آنچیزی که قبل از خرید پارچه حریر باید بدانید!

پارچه حریر
[ratemypost-result]

پارچه حریر یکی یکی از ظریف ترین و با لطافت ترین پارچه های موجود در بازار است. اگر بخواهیم این پارچه پرده را با دیگر پارچه های موجود در بازار مقایسه کنیم، پارچه پرده حریر از سادگی و سبکی بیشتری برخوردار است و از این رو برای انواع دکوراسیون ها و فضا های داخلی منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اکثر افراد زمانی از این نوع پارچه در پرده خود استفاده می‌کنند که می‌خواهند از نور طبیعی بیشتر بهره مند بشوند و در نتیجه جلوه زیبایی را در منزل به وجود بیاورند.

امروز در این مقاله قصد داریم شما را با پرطرفدار ترین و محبوب ترین پارچه پرده یعنی پارچه حریر آشنا کنیم. پس اگر می‌خواهید با این پارچه و مزایا و ویژگی های آن آشنا شوید تا آخر این مقاله همراه من باشید.

 

معرفی پارچه حریر

پارچه حریر

همانطور که می‌دانید، پارچه هایی که برای ساخت و نصب پرده های به کار می‌گیرند، انواع مختلفی دارند. پارچه حریر یکی از این نوع پارچه ها است.

این پارچه یکی از زیباترین و محبوب ترین پارچه های موجود در بازار است. پارچه حریر نخ های ابریشمی تهیه و ساخته می‌شود و از این رو دارای بافتی نرم و لطیف است.

البته برخی از پارچه های حریر نیز در بازار وجود دارند که از نخ های ابریشمی تهیه نمی‌شوند و قیمت کمتری نسبت به پارچه های دیگر دارند.

در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی برخی از مهم ترین ویژگی ها و مزایای پارچه حریر می‌پردازیم و هر کدام را برای شما بررسی می‌کنیم پس تا ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

۱.زیبایی بی نظیر

پارچه حریر به دلیل طراحی با کیفیت و خاصی که دارد، از زیبایی دلنشینی برخوردار است که می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را زیبا کند.

در واقع پارچه حریر به علت بافتی که دارد، براقیت و درخشش طبیعی به خود گرفته سات و به فضا های مختلف جلوه زیبایی می‌دهد. از این رو از پارچه حریر به عنوان پارچه مناسب پرده یاد می‌کنند.

همچنین باید بدانید که این نوع پارچه در رنگ ها و الگو های مختلف و متنوعی در دسترس افراد قرار دارد. شما به راحتی می‌توانید بر اساس علاقه و نیاز خود، از انواع طرح های گلدار، ترکیب رنگ های مختلف، طرح های هندسی یا حتی طرح های ساده و کلاسیک پارچه حریر استفاده کنید و فضا اتاق یا منزل خود را دلنشین و زیبا کنید.

همچنین در کنار همه این ویژگی ها، پارچه پرده حریر در کل می‌تواند یک فضایی با جلوه شیک و لوکس به منزل شما اهدا کند. در واقع این پرده با دارا بودن ظاهری جذاب و بی نظیر، دکوراسیون منزل شما را جذاب تر از همیشه می‌کند.

 

۲.طرح ها و الگو های مختلف و متنوع

پارچه حریر با طرح ها و الگو های منحصر به فرد و مختلفی که دارد، جذابیت و جلوه زیبایی به فضا ها و دکوارسیون های مختلف می‌دهد. این نوع پارچه ها به دلیل محبوبیت که در بازار دارند، در طرح های مختلفی طراحی و روانه بازار می‌شوند که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها می‌پردازیم.

 

۱.طرح های گل و برگ

الگوهای گل و برگ در پارچه حریر بسیار محبوب هستند. از گل‌های جمع و جور و ساده تا الگوهای بزرگ و پیچیده‌تر، این طرح‌ها زیبایی و تازگی به فضا می‌بخشند. معمولاً از رنگ‌های زنده و جذاب برای شادابی و جلوه بیشتر این نوع الگو ها استفاده می‌شود.

 

۲.طرح های هندسی

الگوهای هندسی با خطوط و شکل‌های هندسی مختلف از مثلث‌ها، مربعات، دایره‌ها و خمیدگی‌ها در پارچه حریر استفاده می‌شود. این طرح‌ها به فضا ابعاد و عمق می‌بخشند و از تنوع رنگی گسترده‌ای برخوردار هستند.

شما به راحتی می‌توانید در صورت نیاز طرح مورد نظر خود را در بازار مشاهده کرده و خریداری کنید.

 

۳.طرح های خطی

الگوهای خطی شامل خطوط راست، خطوط موازی، خطوط متقاطع و خطوط منحنی است. این طرح‌ها به فضا حرکت و جنبش می‌بخشند و ترکیب رنگ‌های متنوع در خطوط به زیبایی الگو کمک می‌کند.

 

۴.طرح های مدرن آبستره

الگوهای آبستره شامل لکه‌ها و طرح‌های آب رنگی در پارچه حریر می‌باشند. این طرح‌ها به فضا حس هنری و طبیعی می‌بخشند و جلوه‌ی آبی آرام و آرامش‌بخش را به اتاق می‌بخشند.

 

۵.طرح انواع پرندگان

طرح‌هایی که شامل جغد، پرنده‌ها و پرستوها در پارچه حریر استفاده شده‌اند، به فضای داخلی جلوه‌ی پویا و خوش‌ رویی می‌بخشند. این طرح‌ها به طبیعت نزدیک هستند و احساسی از آزادی و زندگی میان جانوران را به وجود می‌آورند.

 

۶.طرح های زیبای هنری

الگوهایی که شامل شکلک‌ها، نقاشی‌های هنری، طرح‌های مینیمال و طرح‌های خلاقانه در پارچه حریر استفاده شده‌اند، به فضا جلوه‌ی بسیار متفاوت و منحصربه‌فردی می‌بخشند.

این طرح‌ها بر اساس خلاقیت و سلیقه طراح تنظیم می‌شوند و به شکل خاصی به دیکوراسیون فضا ارتباط مستقیم دارند.

 

۳.پارچه حریر با رنگ بندی های چشم نواز

پارچه های مناسب پرده حریر در رنگ های متنوع و مختلفی طراحی و به بازار عرضه می‌شوند.این رنگ ها شامل انواع رنگ های آرام، ملایم، جذاب و شاد می‌شوند.

در واقع با وجود این طیف گسترده از رنگ شما به راحتی می‌توانید پرده ای را برای منزل خود انتخاب کنید که با دیگر عناصر دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی داشته باشند.

 

۴.مقاومت و دوام بالا

پارچه مناسب پرده حریر در کنار زیبایی و تنوع رنگی که در اختیار شما قرار می‌دهد، از مقاومت و دوام بالایی نیز برخوردار است.

پارچه حریر به گونه طراحی و ساخته میشود که در برابر عوامل پوسیدگی به خصوص نور خورشید مقاومت بالایی داشته باشد و در نتیجه به مدت طولانی بتواند به عنوان پرده در منزل شما به کار گرفته بشود.

همچنین این نوع پرده ها قابلیت شستشو دارند و با چند با شستشو شکل و فرم اصلی خود را از دست نمی‌دهند.

از این رو شما می‌توانید با استفاده از پارچه پرده حریر، از تعویض مکرر پرده منزل خود راحت شوید.

 

۵.کنترل نور و حفاظت از حریم خصوصی

در کنار مزایایی که پارچه های حریر میتوانند در اختیار شما قرار بدهند، این نوع پارچه ها در زمینه کنترل نور و حفاظت از حریم خصوصی نیز می‌توانند به خوبی عمل کنند.

در واقع ضخامت متوسطی که این پارچه ها دارند، به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید به راحتی از دیده شدن حریم شخصی خود جلوگیری کنید و همچنین این ویژگی به شما کمک می‌کند که میزان ورود نور به منزل خود را کنترل کنید.

 

نکاتی که باید در هنگام نصب پارچه پرده حریر باید رعایت کنید!

نصب پارچه حریر به عنوان پرده در منزل شامل مراحل و نکاتی است که باید حتما به آنها توجه و دقت لازم داشته باشید. البته قبل از هر کاری بهتر است از فروشنده یا فردی با تجربه برای نصب پرده منزل خود کمک و راهنمایی بگیرید تا بتوانید به روش درستی پرده منزل خود را نصب کنید.

در ادامه به بررسی و معرفی نکاتی که در هنگام نصب پرده باید رعایت کنید می‌پردازیم پس تا ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

 

۱.اندازه گیری دقیق ابعاد پنجره یا درب و سفارش پارچه با اندازه مناسب

قبل از خرید پرده حریر باید ابعاد پنجره یا درب را دقیقا اندازه گیری کنید. سپس با توجه به اندازه پنجره، پارچه را با اندازه مناسب سفارش دهید. در غیر این صورت، پرده حریر شما ممکن است بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد و ظاهر نامناسبی به اتاق شما بدهد.

 

۲.برش پارچه به اندازه مناسب و با دقت

پس از خرید و دریافت پارچه حریر، باید آن پارچه را به صورت دقیق برش بزنید و به اندازه مناسب برش بزنید. در این مرحله حتما از یک فرد با تجربه کمک بگیرید زیرا یک اشتباه در این مرحله ممکن است جبران ناپذیر باشد.

 

۳.دوخت نوارهای پرده با دقت و اتصال آن به نگه دارنده های پرده

باید نوارهای پرده را با دقت بدوزید و آن‌ها را به نگه دارنده های پرده متصل کنید. در صورتی که نوارهای پرده به طور نادرست دوخته شوند، ممکن است پرده به صورت نامناسبی نصب شود و ظاهر نامطلوبی به اتاق شما بدهد.

 

۴.استفاده از روش نصب مناسب (مثلا با گیره) و رعایت دستورالعمل های نصب

باید از روش نصب مناسب برای پرده حریر استفاده کنید. مثلا از گیره برای نصب پرده استفاده کنید.

همچنین باید دستورالعمل های نصب را که فروشنده به شما گوشزد می‌کند، رعایت کنید تا پرده به صورت صحیح نصب شود.

 

شما می‌توانید با رعایت نکات گفته شده در هنگام نصب پرده، پرده منزل خود را به شکل مناسبی نصب کنید.

البته همانطور که گفته شد، حتما قبل از نصب پرده، از یک فرد با تجربه یا متخصص کمک بگیرید تا بتوانید پرده منزل خود به شکل صحیحی نصب کنید.

 

روش های نگهداری از پارچه حریر

پارچه حریر به دلیل ظرافت خاصی که دارد، از روش های نگهداری خاصی نیز باید برای آن استفاده کرد. از این رو به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد، در ادامه به معرفی و بررسی نکاتی می‌پردازیم که باید برای نگهداری و مراقبت از پارچه حریر رعایت کنید پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

۱.جلوگیری از تماس پارچه با مواد شیمیایی

از تماس پارچه با مواد شیمیایی یا اسید ها جلوگیری کنید. این موارد باعث میشوند که به مرور زمان پارچه پرده شما کیفیت اولیه خود را از دست بدهد و به تدریج در اثر تماس با مواد شیمیایی، پوسیده شود.

 

۲.جلوگیری از تماس پارچه با آتش

یکی دیگر از نکاتی که حتما برای مراقبت از پارچه حریر باید رعایت کنید، جلوگیری از تماس این نوع پارچه با آتش است. در واقع به دلیل جنس پارچه حریر و لطافت و نرمی آن، به حرارت و آتش حساسیت زیادی دارد و ممکن است در صورت تماس با آتش یا موارد آتش زا، ظرافت و نرمی خود را از دست بدهد.

 

۳.قرار ندادن پرده در معرض نور آفتاب پس از شستشو

یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد و خریداران پارچه حریر در هنگام نگهداری و شستشو پارچه حریر انجام می‌دهند، قرار دادن پارچه حریر در معرض نور آفتاب پس از شستشو است.

در واقع اینکار باعث می‌شود که به مرور زمان پارچه حریر جنس اصلی خود را از دست داده و پوسیده بشود و نتواند زیبایی و لطافت را به منزل شما هدیه بدهد.

 

۴.جلوگیری از لکه گیری

همچنین برخی اوقات نیز ممکن است که به دلایل مختلف مانند ریختن آب بر روی پارچه پرده، لکه هایی بر روی پرده ایجاد بشوند.

برای اینکه به جنس پرده آسیبی وارد نشود باید به سرعت با استفاده از موارد مناسب، این لکه های به وجود آمد بر سطح پارچه پرده را از بین ببرید.

وجود این لکه ها نه تنها زیبایی پرده منزل شما را گرفته، بلکه باعث می‌شوند که جنس و کیفیت پرده منزل شما به مرور زمان افت کند.

 

۵.استفاده از مواد شوینده مناسب برای شستشو

همچنین برای شستشو پارچه حریر باید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده قوی شاید پارچه حریر را تمیز تر کنند و به تدریج و در بلند مدت، جنس اصلی این پرده ها را از بین میبرند و مقاومت و دوام این پرده ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

و در نتیجه باید پارچه پرده منزل خود را تعویض کنید. از این رو حتما در شستشو از مواد شوینده مناسب استفاده کنید و از استفاده مواد شوینده قوی حتما خودداری کنید.

 

۶.نظافت پارچه به صورت دوره ای

در دوره های مشخص پارچه حریر را شستشو دهید! برای مثلا مشخص کنید که هر ۶ ماه یک بار پارچه پرده منزل خود را شستشو می‌دهید.

البته حتما این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که از شستشوی مداوم و زود به زود پرده جلوگیری کنید. این کار به پوسیده شدن پارچه پرده منزل شما منجر خواهد شد.

برای اطلاع از زمان های شستشوی پارچه پرده منزل خود میتوانید از فروشنده یا از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به طور کامل به بررسی و معرفی پارچه حریر در انواع مختلف مانند پارچه حریر گلدار یا پارچه حریر ساده بپردازیم.  در واقع شما می‌توانید با استفاده از این پارچه در منزل خود، لطافت و شادابی را به منزل خود هدیه بدهید.

اگر می‌خواهید با انواع پارچه مناسب پرده بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما مقاله زیر را مورد مطالعه قرار بدهید.

آشنایی با انواع پارچه مناسب پرده

همچنین شما می‌توانید با استفاده از شما زیر، تمامی سوالاتی را که در خصوص نصب یا نگهداری پارچه حریر در ذهنتان ایجاد شده را پرسید و پاسخ آن ها را دریافت کنید.

[ratemypost]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
×
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من