preloader

جهت آشنایی با انواع پارچه پرده و ویژگی های آنها، این مقاله را از دست ندهید!

پارچه پرده
[ratemypost-result]

پرده از مهم ترین عناصر در دکوراسیون داخلی هر منزلی است. در واقع وجود پرده به شکل قابل توجهی باعث زیبا تر شدن فضای داخلی منزل می‌شود!

وجود پرده در منزل، در کنار زیبایی که به دکوراسیون داخلی منزل هدیه می‌دهد، نقش بسیار مهم در کنترل و تنظیم نور و همچنین حفظ حریم خصوصی شما دارد.

از این رو می‌توان گفت که وجود پرده به منزل شما شخصیت می‌دهد و سلقه و سبک شخصیتی شما را بیان می‌کند.

با انتخاب پرده و پارچه پرده می‌توانید در منزل خود یک فضای دوست داشتنی و دلپذیر ایجاد کنید! همچنین در کنار همه این موارد، پرده می‌تواند به عنوان یک عنصر تزئینی نیز در منزل به کار گرفته شود و تا حدود زیادی به زیبا تر شدن منزل شما کمک کند.

از آن‌جایی که انتخاب پرده و پارچه‌پرده مناسب کار نسبتا سخت و نیازمند دقت است، در ادامه این مقاله قصد داریم تا با هم به بررسی انواع پارچه مناسب پرده و نحوه انتخاب پارچه پرده بپردازیم. پس به شما پیشنهاد می‌کنم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

انواع پارچه پرده

پارچه پرده

انواع پارچه پرده و جنسی که این پارچه ها دارند، نقش بسیار مهم و تأثیر گذاری در انتخاب پرده و حتی زیر پرده ای دارد! همچنین در واقع مهم ترین عامل تعیین قیمت هر پرده ای، نوع و جنس پارچه به کار رفته در آن است.

همانطور که می‌دانید، پارچه های به کار رفته در پرده منازل، از جنس های مختلفی هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

از این رو برای آشنایی بیشتر شما با این پرده ها و انتخاب بهترین جنس پرده برای منزل خود قصد داریم تا انواع این جنس پارچه های پرده را معرفی و مقایسه کنیم پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

۱.پارچه حریر

پارچه پرده حریر یکی از پرطرفدارترین و زیباترین پارچه‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل است. این پارچه بافتی نرم و لطیف دارد که به شکل قابل توجهی به زیبایی داخلی منزل کمک می‌کند.

پارچه‌پرده حریر از ابریشم، پنبه، پلی استر و نایلون ساخته می‌شود. هر یک از این مواد باعث می‌شود که پارچه حریر به شکل قابل توجهی نرم و لطیف باشد.

همچنین، این پارچه دارای درخشش و براقیت بسیار بالا و زیبایی است که تا حد زیادی میتواند به زیبایی فضای داخلی منزل شما کمک می‌کند.

پارچه پرده حریر به عنوان یک پارچه لوکس و با کیفیت بسیار بالا شناخته می‌شود. این پارچه، بافت بسیار محکمی دارد که باعث می‌شود که در برابر نور خورشید و عوامل پوسیدگی، مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

همچنین، پارچه حریر دارای خاصیت عایق حرارتی و صوتی است که به ایجاد حس راحتی در داخل منزل کمک می‌کند.

همچنین باید این نکته را بدانید که پارچه‌پرده حریر ساده در طرح ها و رنگ های متنوع و مختلفی در بازار وجود دارد. این نوع پارچه در طرح های گلدار، چینی و… طراحی و روانه بازار می‌شود.

همچنین این نوع پارچه در رنگ های متنوعی مانند سفید، قهوه‌ای، طوسی، سرمه‌ای، بنفش و … در بازار وجود دارد که می‌توانید بر اساس علاقه و نیاز خودتان، رنگ مناسب را انتخاب کنید.

به صورت کلی می‌توان گفت که، پارچه پرده حریر یکی از زیباترین و لوکس‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل است.

این پارچه بافتی نرم و لطیف دارای درخشش و براقیت بسیار زیباست که به شکل قابل توجهی به زیبایی داخلی منزل کمک می‌کند. همچنین، پارچه حریر دارای خاصیت عایق حرارتی و صوتی است که به شکل قابل توجهی به راحتی و دلپذیری داخل منزل کمک می‌کند.

 

برخی از مزایای پارچه حریر؛

۱.ظاهر لوکس

۲.عایدی عایق حرارتی

۳.جذابیت در نورپردازی

۴.قیمت پارچه پرده حریر

برخی از معایب پارچه حریر؛

۱.قابلیت پاک‌کردن محدود

۲.قیمت پرده حریر

۳.حساسیت به نورخورشید

 

۲.پارچه پرده تور

پرده مخمل

یکی دیگر از پارچه های پر طرفدار مناسب پرده که در اکثر فضاهای داخلی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، پارچه تور است. این پارچه درای بافت نرم و همچنین زیبایی است که می‌تواند تا حد زیادی فضای داخلی منزل شما را زیبا کند!

این نوع پارچه ها از جنس های مختلف مانند پنبه یا پلی استر و… تولید می‌شوند. هر کدام از این مواد نام برده شده خاصیت های خاص خود را دارند.

همچنین پارچه های تور از نظر بافت دارای الگو های متفاوت و متنوعی هستند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و علاقه خود هر کدام را انتخاب کرده و با به کارگیری آن در منزل خود، فضای داخلی منزل خود را زیبا تر کنید.

همچنین باید بدانید که از پارچه تور به عنوان یک پارچه مدرن نیز یاد می‌کنند. این نوع پارچه ها بافت بسیار محکم و مقاومی دارند و از این رو دیگر لازم نیست نگران پوسیدگی این پرده ها توسط نور خورشید باشید!

شاید جالب باشد اگر بدانید، این نوع پرده ها از آنجایی که به صورت توری طراحی می‌شوند، در فصل تابستان کاربرد زیادی دارند و از این رو می‌توانید این پرده ها را در درب ورودی یا پنجره ها به کار بگیرید تا از ورود حشرات مزاحم به داخل منزل شما جلوگیری کرده و همچنین به خنک کردن هوای داخل منزل شما نیز کمک کنند.

این نوع پارچه ها در شکل ها و الگو های مختلفی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس نیاز و علاقه خود، پارچه مورد نیز خود را انتخاب کرده و به عنوان پرده در فضای داخلی منزل خود به کار بگیرید.

به صورت کلی باید گفت که؛ پارچه پرده تور یکی از زیباترین و مدرن‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل است. این پارچه بافتی نرم و لطیف دارای الگوهای مختلفی است که به شکل قابل توجهی به زیبایی داخلی منزل کمک می‌کند.

 

مزایا پارچه پرده تور؛

نورپذیری

حفظ حریم خصوصی

جلوگیری از انسداد هوا

طراحی شیک و مدرن

 

معایب پارچه پرده تور؛

کاهش حداقل خصوصیت

بازتاب نور بیشتر

نقص در کمبود محافظت از حرارت و سرما

 

۳.پارچه پلی استر

یکی دیگر از انواع پارچه هایی که در این مقاله قصد معرفی و بررسی ویژگی های آن را داریم، پارچه‌پرده پر کاربرد و محبوب پلی استر دارای بافتی نرم و لطیف است که باعث می‌شود فضای داخلی منزل شما زیبا تر به نظر برسد.

در واقع به دلیل اینکه جنس الیاف به کار رفته در پارچه‌پرده پلی استر از سینتتیک تولید می‌شود، کاملا لطیف و نرم است و در نتیجه می‌تواند به زیبا تر شدن منزل شما کمک کند.

پارچه پرده پلی استر به عنوان یک پارچه مدرن و با کیفیت بسیار بالا شناخته می‌شود. همچنین می‌توان گفت که وجه تمایز اصلی این نوع پارچه ها و با پارچه های دیگر پرده این است که از مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و پوسیدگی برخوردار است و در نتیجه بیشتر از پارچه های دیگر می‌تواند عمر کند!

از دیگر ویژگی های اصلی این نوع پارچه می‌توان به عایق حرارتی و صوتی آن اشاره کرد که جلوی آلودگی های صوتی به وجود آمده را گرفته و در نتیجه فضای منزل را برای شما دلنشین تر و آرامش بخش تر می‌کند.

این نوع پارچه ها در طرح و رنگ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که شما می‌توانید بر اساس علاقه و نیاز خود هر کدام از این مدل ها را انتخاب کرده و در منزل خود به کار بگیرید.

از جمله رنگ های پارچه پرده پلی استر می‌توان به سفید، قهوه‌ای، طوسی، سرمه‌ای، بنفش و … اشاره کرد!

به صورت کلی می‌توان گفت که پارچه پرده پلی استر یکی از زیباترین و مدرن‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل است. این پارچه بافتی نرم و لطیف دارای الگوهای مختلفی است که به شکل قابل توجهی به زیبایی داخلی منزل کمک می‌کند.

 

مزایا پارچه پرده پلی استر؛

۱.مقاومت در برابر رطوبت

۲.آسانی تمیزکردن

۳.مقاومت در برابر اشعه UV

۴.متنوع در طرح و رنگبندی

 

معایب پارچه پرده پلی استر؛

۱.حساسیت به حرارت

۲.عدم نفوذ هوا

۳.انعکاس نور

 

۴.پارچه پرده کتان

پرده حریر ساده

پارچه‌پرده کتان یکی از پارچه‌های محبوب و با سابقه در دکوراسیون داخلی منزل است. این پارچه از الیاف طبیعی کتان تولید می‌شود که باعث می‌شود پارچه‌پرده کتان نرم و لطیف باشد و به شکل قابل توجهی به زیبایی داخلی منزل کمک کند.

پارچه‌پرده کتان دارای خاصیت‌های بسیار مهمی است که آن را از سایر پارچه‌ها متمایز می‌کند. این پارچه بافتی دارای خاصیت عایق حرارتی و صوتی بسیار قوی است که باعث میشود شما احساس راحتی و آسودگی در منزل داشته باشید.

همچنین، پارچه پرده کتان دارای خاصیت جذب رطوبت نیز است. این ویژگی باعث می‌شود در فصول گرم هوای محیط خنک شود و در فصول سرد گرما را درون منزل نگه دارد.

پارچه‌پرده کتان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در دسترس است. این پارچه معمولاً در طرح‌های ساده و کلاسیک ساخته می‌شود. همچنین، پارچه پرده کتان در رنگ‌های مختلفی نظیر سفید، قهوه‌ای، طوسی، خاکستری و … در دسترس است.

به صورت کلی، پارچه پرده کتان یکی از پارچه‌های با سابقه و محبوب در دکوراسیون داخلی منازل است. این پارچه بافتی نرم و لطیف دارای خاصیت‌های عایق حرارتی و صوتی بسیار قوی است که میتواند برای شما فضایی دلنشین ایجاد کند.

همچنین، پارچه‌پرده کتان دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است که شما میتوانید بر اساس علاقه و نیاز منزل خود، پارچه‌پرده مناسب را انتخاب کنید.

 

مزایا پارچه پرده کتان؛

 

۱.طبیعی و پوسته‌ساز

پارچه پرده کتان به دلیل جنس طبیعی که دارد، یک پارچه سبک و تنفس‌پذیر است. الیاف کتان اجازه عبور هوا را می‌دهند و برای پوست های حساس مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

 

۲.خنک‌کننده

همانطور که گفته شد، پارچه پرده کتان به دلیل اینکه رطوبت را به خود جذب می‌کند باعث می‌شود که در فصول گرم دمای منزل خنک باشد.

 

۳.مقاومت بالا

همچنین پارچه‌پرده کتان به دلیل اینکه از الیاف قوی و مقاوم ساخته شده است، در برابر پوسیدگی و پارگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

 

۴.ظاهر طبیعی و روستایی

ظاهر خاص و طبیعی کتان، پرده را با یک جذابیت خاص همراه می‌کند. از این رو می‌توان از این نوع پرده ها در فضاهای روستایی یا با استایل کلاسیک و طبیعی استفاده کرد.

 

معایب پرده پارچه کتان؛

۱.انسداد نور

پارچه کتان به دلیل ساختار غیرشفاف خود، نفوذ نور را کاهش می‌دهد. در نتیجه ممکن است در طول روز، روشنایی منزل کاهش پیدا کند.

 

۲.ایجاد چروک‌ها

پارچه ی پرده کتان به دلیل جنس خود ممکن است نسبت به پارچه های دیگر پرده، بیشتر چروک بشود.

 

۳.نیاز به مراقبت و نگهداری

الیاف کتان هنگام شستشو قابلیت جابجایی دارند، بنابراین توصیه می‌شود پارچه کتان را با دقت شستشو و نگهداری کنید.

 

۵.پارچه ابریشمی

یکی دیگر از پارچه های مناسب پرده که در این مقاله قصد معرفی و بررسی آن را دارمی، پارچه ابریشمی است. پارچه‌پرده ابریشمی یکی از پارچه‌های با کیفیت و لوکس در دکوراسیون داخلی منزل است. این پارچه از الیاف طبیعی ابریشم تولید می‌شود که باعث می‌شود پارچه پرده ابریشمی نرم و لطیف باشد و به شکل قابل توجهی به زیبایی داخلی منزل کمک کند.

 

پارچه پرده ابریشمی دارای ویژگی های بسیار مهم و متنوعی است که آن را از سایر پارچه‌های پرده متمایز کرده است. این پارچه دارای خاصیت عایق حرارتی و صوتی بسیار بالایی است که به راحتی می‌تواند از ورود آلودگی های صوتی به داخل منزل جلوگیری کند.

همچنین شاید جالب باشد اگر بدانید، پارچه پرده ابریشمی دارای خاصیت جذب رطوبت است که باعث می‌شود در فصول گرم، رطوبت محیط کاهش پیدا کند و در فصول سرد گرما را درون منزل نگه دارد.

پارچه پرده ابریشمی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در دسترس است. پارچه پرده ابریشمی معمولاً در طرح‌های شیک و لوکس و مدرن طراح و ساخته می‌شود. همچنین، پارچه‌پرده ابریشمی در رنگ‌های مختلفی نظیر سفید، قهوه‌ای، طوسی، خاکستری و … در دسترس است.

 

در کل، پارچه‌پرده ابریشمی یکی از پارچه‌های با کیفیت و لوکس در دکوراسیون داخلی منزل است. این پارچه بافتی نرم و لطیف دارای خاصیت‌های عایق حرارتی و صوتی بسیار قوی است که به شکل قابل توجهی به راحتی و دلپذیری داخل منزل کمک می‌کند.

همچنین، پارچه پرده ابریشمی دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی است که می‌تواند فضای دخلی منزل شما را زیبا تر کند!

 

برخی از ویژگی های منحصر به فرد پارچه پرده ابریشمی

۱.زیبایی و لطافت

همانطور که می‌دانید پارچه پرده ابریشمی به دلیل خاصیت لطیف و نرمی که دارد، درخشش و زیبایی بی‌نظیری برای فضا به ارمغان می‌آورد. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ابریشم، انعطاف‌پذیری بالا در انتخاب استایل و دکوراسیون داخلی را فراهم می‌کند.

 

۲.عایق حرارتی و کنترل نور

پارچه ابریشمی علاوه بر ظاهر زیبا، از ویژگی های منحصر به فردی نیز برخوردار است. این پارچه، عایق حرارتی قوی است و همچنین باعث می‌شود که بتوانید ورود نور به داخل منزل را تحت کنترل گرفته و در نتیجه جلوه‌ی مطلوبی را در داخل فضای منزل خود ایجاد کند.

 

۳.ضد آب و ضد لک

پارچه ابریشمی ضد آب و ضد لک است. این ویژگی باعث می‌شود پاک کردن آن بسیار آسان باشد و نیازی به شستشوی مکرر نداشته باشید.

تنها کافیست با یک پارچه مرطوب، پارچه ابریشمی را تمیز کنید.

 

روش های نگهداری از پارچه پرده

قیمت پرده حریر

یکی از مسائلی که برای بسیاری از افراد امروزه تبدیل به کی دغدغه شده است، آگاهی نداشتن از روش های نگهداری از پارچه‌پرده است.

از این رو به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد، در ادامه این مقاله قصد معرفی راه ها و اقداماتی را داریم که به شما در نگهداری بهتر از پارچه پرده کمک میکند. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

 

۱.شستشو مناسب

پارچه‌پرده باید با دقت کافی شسته بشود. بهتر است از آب سرد استفاده شود و در استفاده از مواد شوینده قوی خودداری کنید. همچنین، پارچه پرده را به صورت دستی شستشو دهید و از شستشو در ماشین لباسشویی خودداری کنید.

 

۲.خشک کردن پارچه پرده

پارچه‌پرده را به آرام و بدون هیچ گونه گرمایی خشک کنید. همچنین به هیچ عنوان برای خشک کردن پارچه پرده، آن را در معرض نور آفتاب قرار ندهید! بهتر است برای اینکار از یک خشک کننده استفاده کنید!

 

۳.استفاده از اتوی مناسب

در صورت نیاز به اتو کردن، پارچه پرده را با حرارت کم و بدون بخار اتو کنید. همچنین، بهتر است قبل از اتو کردن، پارچه را روی یک سطح صاف و نرم گسترده کنید.

 

۴.نگهداری

پارچه پرده ابریشمی را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید. همچنین همانطور که گفته شد، از قرار دادن پارچه در معرض نور مستقیم آفتاب و یا حرارت بالا خودداری کنید.

 

۵.تمیز کردن

در صورت وجود لکه، با استفاده از یک پارچه نرم و مرطوب، لکه را به آرامی پاک کنید. همچنین، از استفاده از مواد شوینده قوی خودداری کنید و بهتر است از مواد طبیعی مانند سرکه و آب یا آب لیمو استفاده کنید.

 

سخن پایانی

به صورت کلی می‌توان گفت که پارچه‌پرده با نگهداری مناسب، می‌تواند تا سال ها با کیفیت بالا باقی مانده و به منزل شما زیبایی ببخشد. البته همیشه این نکته را مد نظر قرار دهید که حتما از دستورالعمل های فروشنده پارچ پرده برای نصب و نگهداری از پارچه پرده خود استفاده کنید.

اگر در این زمینه سوالی دارید به شما پیشنهاد می‌کنم که با شماره زیر تماس حاصل فرمایید. مشاورین ما هر لحظه آماده هستند تا به سوالات و دغدغه های شما پاسخ بدهند.

۰۲۱-۳۳۳۰۳۱۴۶

[ratemypost]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
×
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من