preloader

مهم ترین نکات برای انتخاب پرده مناسب منزل که باید بدانید!

پرده مناسب منزل
[ratemypost-result]

یکی از مهم ترین انتخاب هایی که برای هر دکوراسیون و خانه می‌توان در نظر گرفت، انتخاب پرده مناسب برای منزل است.

در واقع از آنجایی که این روز های قیمت همه چیز به خصوص پرده ها رو به افزایش است، باید پرده ای را برای منزل انتخاب کرد که کاملا مناسب باشد و به اصطلاح، پولمان را هدر ندهد.

در بازار انواع پرده های با جنس ها و مدل های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها مزایا و معایب خود را دارد و هر پرده باری محیط ها و دکوراسیون های مختلف طراحی و ساخته می‌شود.

به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد امروز در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل به بررسی نکاتی بپردازیم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید مناسب ترین پرده را برای منزل خود انتخاب کنید!

از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

انتخاب پرده شیک و ساده مناسب برای منزل

در انتخاب پرده ساده و شیک برای پذیرایی، آشپزخانه و به طور کلی دکوراسیون داخلی منزل باید به جوانب مختلفی اهمیت داد!

از جمله آن ها می‌توان به رنگ، نوع، طرح، جنس، اندازه و همچنین مهم تر از همه، تطبیق آن با دکوراسیون داخلی منزل اشاره کرد.

همچنین یک پرده خوب باید بتواند در عین زیبایی که به فضای خانه میدهد، از ورود نور و حرارت به داخل منزل جلوگیری کند و قابلیت شستشوی خوبی داشته باشد.

امروز در این مقاله به طور کامل و مفصل به بررسی تمامی نکات گفت شده خواهیم پرداخت پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

نکات مهم برای انتخاب پرده مناسب منزل

 

۱.نوع پرده

اولین و مهم ترین نکته ای که باید رعایت کنید، توجه به نوع پرده است.

همانطور که در اول مقاله نیز گفته شد، پرده ها در انواع مختلف طراحی و ایجاد می‌شوند و هر کدام از این پرده ها برای محیطی مناسب هستند. از این رو باید توجه داشته باشید که چه نوع پرده ای را انتخاب می‌کنید.

در واقع شما باید از قبل با انواع پرده های آشنایی داشته باشید تا بتوانید پرده مناسب منزل خود را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی برخی از محبوب ترین انواع پرده ها خواهیم پرداخت.

 

۱.پرده‌های زبرا

پرده های زبرا (Zebra Blinds) یا همچنین به آنها پرده رولی دو لایه یا پرده دوزین لایه نیز می‌گویند، پرده‌هایی هستند که ترکیبی از باندهای شفاف و مات را در اختیار شما قرار می‌دهند.

این نوع پرده، از جنس پارچه‌ای است که باندهای مات و شفاف آن به صورت متناوب قرار گرفته‌اند و به شما کنترل کاملی بر نور و حفظ حریم خصوصی فضا ارائه می‌دهند.

این نوع پرده برای فیلتر کردن نور خارجی و حفظ حریم خصوصی شما ایده آل هستند. آن ها دارای ترکیبی از باندها با نوردهی قابل تنظیم هستند.

یکی از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد پرده های زبرا، ویژگی کنترل نور آن ها است. در واقع پرده های زبرا این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید میزان نور وارده با اتاق یا منزل خود را تعیین کنید.

 

۲.پرده‌های رولی

پرده های رولی یکی از پرطرفدار ترین و در عین حال محبوب ترین پرده ها برای پنجره ها یا درب های شیشه در دکوراسیون داخلی منازل هستند.

این پرده ها با طراحی ساده و کاربردی خود، بهترین راه حل برای کنترل نور، حفظ حریم خصوصی و اضافه کردن زیبایی به فضای داخلی منزل و ادارات می‌باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این پرده ها که آن ها از دیگر پرده های موجود در بازار متمایز کرد است، سادگی و طراحی زیبای آنها است. این نوع پرده های دارای طراحی ساده و در عین حال شیک هستند و میتوانند فضای داخلی منزل شما را زیبا کنند.

این پرده‌ها به شما امکان کنترل نور و سایه در فضای داخلی را می‌دهند. به راحتی می‌توانید آنها را بالا و پایین ببرید و به فضا شکل و جلوه‌ای مد نظر ببخشید.

 

۳.پرده‌های شید

یکی دیگر از پرده های پرطرفدار دکوراسیون های مدرن، پرده های شید هستند. این نوع پرده ها به گونه ای طراحی شده اند که می‌توانند به راحتی به شما اجازه بدهند که میزان ورود نور و حرارت را به منزل خود مشخص کنید.

در واقع این پرده‌ها به شما اجازه می‌دهند از نور طبیعی به میزان مورد نیاز خود بهره‌برداری کنید و منظره خارج از خانه خود را تماشا کنید. این پرده ها می‌توانند با زیرپرده‌های دیگری کامل شوند یا به تنهایی در پنجره نصب شوند.

 

۴.پرده‌های توری

پرده های توری برای آپارتمان‌ها و منازل با دسترسی آسان به حیاط یا بالکن مناسب هستند. آن ها امکان عبور هوا و نور را فراهم می‌کنند.

در واقع اگر می‌خواهید از ورود حشرات مزاحم به داخل منزل خود جلوگیری کنید و در عین حال امکان ورود نور و دسترسی به حیاط را برای خود راحت کنید، می‌توانید از پرده های توری استفاده کنید.

در واقع این پرده ها امکان دسترسی آسان تر به حیاط و همچنین امکان ورود حشارت مزاحم را به داخل منزل شما می‌گیرند.

 

 

۲.رنگ و طرح

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید پرده باید رعایت کنید، توجه به رنگ و طرح آن است. در واقع رنگ و طرحی که پرده منزل شما دارد، می‌تواند جلوه گر زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما باشد.

از این رو باید پرده ای را انتخاب کنید که بتواند با دیگر اجزا دکوراسیون داخلی منزل شما خود راه هماهنگ کرده و در عین حال زیبایی خاصی به منزل شما بدهد. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدار ترین رنگ ها و طرح های پرده ها خواهیم پرداخت.

 

انواع رنگ ها

رنگ‌های روشن

رنگ های روشن پر از شادی و انرژی هستند و می‌توانند در دکوراسیون داخلی منازل یک تفاوت زیبا و چشمگیر ایجاد کنند.

در واقع مهم نیست فضایی که پرده در آن نصب شده است چقدر کوچک یا بزرگ باشد! با استفاده از رنگ های روشن و شاد می‌‎توانید شادابی و زیبایی را به این فضا بیاورید.

پرده‌های روشن در فضاهای کوچک می‌توانند به شما احساس فضای بزرگتری را القا کنند و باعث روشنایی بیشتری در اتاق می‌شوند.

 

رنگ‌های تیره

یکی دیگر از رنگ هایی که می‌توانید برای پرده منزل خود مورد استفاده قرار دهید، رنگ های تیره است.

در واقع اگر فضایی که می‌خواهید در آن پرده مورد نظر خود را نصب کنید بزرگ است، پرده هایی با رنگ های تیره می‌توانند به زیبایی و شیک شدن فضای مورد نظر شما کمک کنند.

معمولا پرده های مدرن با رنگ های تیره می‌توانند زیبایی خاصی را به منزل شما بیاورند.

 

انواع طرح ها

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید و انتخاب پرده برای منزل خود باید مورد توجه قرار دهید، طرح پرده است.

پرده ها در طرح ها و نقش های متفاوت و مختلفی ایجاد می‌شوند که هر کدام از این طرح ها و نقش ها برای انواع دکوراسیون ها سازگار است.

از این رو باید قبل از انتخاب پرده، از انطباق طرح پرده مورد نظر با دکوراسیون داخلی منزل خود اطمینان حاصل کنید تا بتوانید پرده مناسب منزل خود را خریداری کنید.

در ادامه به معرفی و بررسی انواع طرح های پرده ها پرداخته ایم پس ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

طرح‌های ساده

امروزه پرده هایی با طرح های ساده طرفداران زیادی را در بازار به خود اختصاص داده‌اند. در واقع طرح های ساده معمولا برای دکوراسیون های داخلی مدرن به کار می‌روند و فضایی شیک و زیبایی را به منزل هدیه می‌دهند.

اگر وسایل موجود در دکوراسیون داخلی منزل شما دارای طرح ها و نقش های متفاوتی هستند، بهتر است از طرح ساده برای پرده مورد نظر خود استفاده کنید. این کار به برقراری تعادل با سایر المان های منزل شما کمک می‌کند.

 

 

طرح‌های غنی و جذاب

یکی دیگر از طرح هایی که معمولا برای منازلی با دکوراسیون کلاسیک و سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، طرح های غنی و جذاب هستند. در این گونه طرح ها از نقش ها و رنگ های متفاوتی استفاده شده است که در نهایت می‌توانید زیبایی خیره کننده به منزل شما بدهد

البته در هنگام انتخاب پرده ساده و شیک مناسب منزل خود باید این نکته را نیز بدانید که آیا طرح پرده مورد نظر شما با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی دارد یا خیر؟

اگر طرح پرده مورد نظر شما هماهنگی لازم را نداشته باشد نه تنها نمیتواند منزل شما را زیبا تر کند بلکه ممکن است اثر منفی نیز داشته باشد.

شما برای فضاهایی که نیاز به جذابیت بیشتری دارند، می‌توانید از پرده‌های با طرح‌های گلی، خطی و مجرد استفاده کنید.

 

۳.جنس پرده

از دیگر نکات مهم که در هنگام خرید پرده باید مد نظر قرار دهید، جنس پرده است. در واقع جنس پرده است که باعث میشود نور و حرارات به داخل منزل شما وارد نشود و همچنین پرده ها با جنس خوب می‌توانند از دیده شدن حریم شخصی شما به خوبی مراقبت کنند.

پرده های در جنس های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

 

۱.پنبه و کتان

این نوع پارچه ها از الیاف طبیعی ساخته می‌شوند و مقاوت بالایی دارند. این نوع پارچه ها به دلیل بافت نرم و طبیعی خود و همچنین به دلیل جذب رطوبت مناسب اتاق هایی هستند که نیاز به تهویه هوا دارند.

اگر به نور خورشید مستقیم دسترسی دارید، پرده‌های پنبه و کتان مناسب خواهند بود. آن ها به طور طبیعی نور خورشید را فیلتر می‌کنند و در برابر سایش و پارگی مقاوم هستند.

 

۲.ولور

اگر نیاز به کنترل نور و حفظ حریم خصوصی دارید، پرده‌های ولوت یا شیدینت مناسب هستند. آن ها نور را منظم کنترل کرده و حریم خصوصی شما را تضمین می‌کنند.

در واقع این نوع پارچه های به دلیل بافت باز خود، ورود نور خورشید به داخلی منزل را محدود می‌کنند. از این رو استفاده از این نوع پارچه در پرده ها، می‌تواند مانع دیده شدن حریم خصوصی شما بشود و همچنین از پوسیدگی وسایل داخلی منزل شما ناشی از نور خورشید جلوگیری کنند.

 

۳.پلی‌استر

اگر می‌خواهید پرده‌هایی با مقاومت بیشتر در برابر لکه و ضدآبی داشته باشید، پرده‌های پلی‌استر مناسب هستند. این نوع پارچه ها ضمن مقاومت در برابر رطوبت، برای شستشو بسیار مناسب هستند.

از دیگر ویژگی های این نوع پارچه ها میتوان به مقاوت بالای آنها و همچنین خاصیت ضد چروکی آن اشاره کرد. این نوع پارچه برای استفاده در فضا های عمومی معمولا به کار گرفته می‌شوند.

 

۴.مخمل

اگر می‌خواهید جو گرم و لوکسی در فضا ایجاد کنید، پرده‌های مخملی انتخاب کنید. آن ها نرمی و جذابیت خاصی را به فضا می‌بخشند.

در واقع پارچه های مخملی دارای بافتی لطیف و نرم هستند و اکثرا برای محافظت از حرمی خصوصی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته یکی از معایب اصلی این نوع پرده ها، جذب گرد و غبار است. در واقع پرده های با جنس پارچه مخمل، گرد و غبار زیادی را جذب می‌کنند و به همین دلیل این نوع پرده ها به مرور زمان نیازمند شستشو زیادی هستند و کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهند.

 

 

۴.اندازه پرده

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در انتخاب پرده باید به آن توجه کنید. اندازه پرده مورد نظر است.

پرده های در اندازه های مختلف طراحی و ایجاد می‌شوند از این رو باید پرده ای را انتخاب کنید که مناسب دکوراسیون داخلی منزل شما باشد.

در ادامه به بررسی انواع اندازه پرده و کاربرد آن ها خواهیم پرداخت.

 

پرده‌های کوتاه

اگر منزل شما دارای پنجره های کوچک زیادی است، استفاده از پرده های کوتاه می‌تواند برای حفظ زیبایی دکوراسیون داخلی منزل شما بسیار کاربردی و موثر باشد.

در واقع پرده های کوتاه می‌توانند جذابیت و زیبایی خاصی به منزل شما بدهند. این نوع پرده ها معمولا برای پنجره های کوچک یا اکثرا در اتاق کار، آشپزخانه و… مناسب هستند و مورد استفاده افراد قرار می‌گیرند.

 

پرده‌های بلند

پرده های بلند از پرکاربرد ترین پرده ها برای فضای داخلی منازل است و میتوانند زیبایی و جذابیت شیکی به کل فضای داخلی منزل شما هدیه بدهند.

انتخاب پرده‌های طولانی می‌تواند حس پر از انرژی و ظاهری دلنشین‌تر را در فضا ایجاد کند. از این رو به دلیل اهمیت این موضوع قبل از انتخاب پرده مورد نظر خود حتما در خصوص اندازه پرده از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید.

 

 

۵.تطبیق پرده با دکوراسیون داخلی

تطبیق پرده با دکوراسیون داخلی منزل دارای اهمیت بسیاری است.

پرده‌ها باید با دکوراسیون داخلی و سبک چیدمان منزل شما هماهنگ باشند. در نظر داشته باشید که جنس، رنگ و طرح پرده با سایر عناصر دکوری از جمله مبلمان، پارکت و رنگ دیوار هماهنگی داشته باشد.

برای مثال نمی‌توان از پرده های مدرن در دکوراسیون داخلی کلاسیک و سنتی استفاده کرد و انتظار داشت که این نوع پرده ها باعث زیبا تر شدن دکوراسیون داخلی سنتی بشوند!

باید از پرده های مناسب دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید تا بتوانید زیبایی را به منزل خود هدیه بدهید!

از این رو قبل از هر کاری، از دکوراسیون داخلی منزل خود اطلاع کافی به دست بیاورید و سپس از بین پرده های مناسب دکوراسیون منزل شما، پرده مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

۶ کنترل نور

یکی دیگر از ویژگی های یک پرده خوب، قابلیت کنترل نور آن است. در واقع یک پرده خوب و مناسب منزل شما باید از ورود نور و حرارت به داخل منزل شما جلوگیری کند.

حال شاید این سوال در ذهن شما ایجاد بشود که چرا باید از ورود نور به داخل منزل جلوگیری کرد!؟

برای پاسخ به این سوال میتوان گفت که ورود نور خورشید که شامل اشعه ماورا بنفش است، به داخل منزل شما به مرور زمان باعث از بین رفتن رنگ و بافت مبلمان، پارچه ها و دیگر وسایل به کار رفته داخل دکوراسیون داخلی شما می‌شود.

شما با استفاده از پرده مناسب منزل خود می‌توانید از این موضوع جلوگیری کنید و میزان ورود نور خورشید را به داخل منزل شما تعیین می‌کند.

 

۷.نگهداری و شستشو

قبل از خرید، اطلاعات لازم در مورد نحوه نگهداری و شستشو را به دست آورید. اگر زمان کافی برای نگهداری و شستشو ندارید، بهتر است از پرده‌هایی استفاده کنید که خاصیت ضدلکه گیری داشته باشند و بتوانند برای مدت طولانی تمیز و بدون لکه بمانند.

در ادامه به معرفی و بررسی راه هایی که میتوانید برای نگهداری و شستشوی پرده منزل خود مورد استفاده قرار دهید می‌پردازیم تا بتوانید عمر و مقاومت پرده خود را بالا ببرید.

 

۱.شستشوی منظم

پرده‌ها باید به طور منظم شستشو شوند تا از آلودگی‌ها و گرد و غبار پاک شوند. بسته به نوع پرده، شستشوی دستی یا با استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است.

حتماً برچسب‌های دستورالعمل نگهداری را بررسی کنید و روش مناسب شستشو پرده منزل خود را رعایت کنید.

 

۲.تمیز کردن لکه های پرده

در طول زمان، نقاطی از پرده ممکن است به خاطر تماس مکرر با دستان یا سایر عوامل کثیف شوند. برای برطرف کردن این نقاط، می‌توانید از یک حوله یا اسفنج نرم و مرطوب استفاده کنید تا به آرامی آن ها را پاک کنید.

 

۳.استفاده از اتو بخار مناسب

اگر پرده شما نیاز به اتو کردن دارد، از اتو بخار با دمای مناسب استفاده کنید. قبل از اتو کردن، برچسب دستورالعمل را بررسی کنید یا از یک متخصص مشورت بگیرید تا در خصوص دماهای مجاز استفاده از اتو برای پرده اطلاع کافی به دست بیاورید و نیاز به استفاده از پارچه حوله‌ای مرطوب برای محافظت پرده اطمینان حاصل کنید.

 

۴.جلوگیری از قرار گرفتن در تماس با آب

از تماس پرده با آب جلوگیری کنید. در صورت لزوم شستشو با آب، مراقب باشید تا پرده به طور کامل خشک شود قبل از آنکه مجدداً نصب شود.

قرار گرفتن پرده در معرض رطوبت مداوم می‌تواند به رشد قارچ و میکروب‌ها منجر شود.

 

۵.جا به جایی صحیح

انتخاب پرده مناسب منزل

برای جا به جایی یا حمل پرده‌ها در منزل، آنها را به شیوه‌ای که باعث شکنندگی یا ریزش قطعات آن ها نشود، برداشت و حمل کنید.

به طور کلی سعی کنید از انتقال و جا به جایی پرده در منزل خود جلوگیری کنید و حتما قبل از انتقال پرده، آن را آماده کنید.

 

۶.اجتناب از تماس با مواد شیمیایی

از تماس پرده خود به مواد شیمیایی مانند اسید ها و… جلوگیری کنید. این مواد ممکن است باعث آسیب رسیدن به بافت و رنگ پرده شوند.

 

۷.رعایت دستورالعمل تولید کننده

همواره دستورالعمل نگهداری و شستشوی محصول را که تولید کننده پرده ارائه کرده است را به دقت مطالعه کنید و دستورالعمل‌های آن را رعایت کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به طور کامل تمامی نکات و مواردی که در هنگام انتخاب و خرید پرده باید مورد توجه قرار دهید را به شما معرفی کنیم.

ولی قبل از هر کاری اولین کار برای انتخاب پرده مناسب منزل، کسب آشنایی با انواع پرده است. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنم که مقالات زیر را از دست ندهید.

[ratemypost]

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
×
فروشگاه
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من